EÖTVÖS LÓRÁND TUDOMÁNYEGYETEM

TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR

EMPIRIKUS TANULMÁNYOK INTÉZETE

TÁRSADALOMKUTATÁSOK MÓDSZERTANA TANSZÉK

Településtudományi és humánökológia szakirány

 

                                                                                  

 

Oktató neve: Fleischer Tamás
A tantárgy címe: Urbanisztikai problémák - közlekedés

 

 

A 2007. tavaszi félév (2006/07 tanév második félév)

 

Tervezett előadások (hétfőn 16:00 - 17:30 között,  Lágymányos, Északi épület 3.67. terem

     VIZSGA:     2007 május 21    16:00 - 17:30 - ugyanott

 

2007 február 12    (1) A városi köztérről, a városi közlekedésről

2007 február 19    (2) A közúthálózatról és az autópályákról

2007 február 26     (3) Az Andrássy út és a reprezentatív sugárutak

2007 március 5     (4) A fenntarthatóság térbeli dimenziója; + kiegészítés a hálózatokról

2007 március 12   (5) A belvízi hajózásról, a vasútról és a vasútállomások szerepéről  

2007 március 19   (6) Infrastruktúra és szolgáltatások

2007 március 26   (7) Policentrikus városhálózat-fejlesztés.

2007 április 2        (Mint végül is kiderült, - tavaszi szünet)

2007 április 9        ( Húsvét )

2007 április 16      (8) Erzsébetváros és Madách-sétány

2007 április 21     (9) Az áruszállításról, logisztikáról - trendek és mítoszok

2007 április 23    (10) A budapesti tömegközlekedésről, metróról, csomópontokról.

2007 május 7       (11) Uniós és hazai közlekedéspolitika + Duna-part, rakpart (két külön anyag !)

2007 május 14     (12) Válaszkísérlet: fenntarthatóság, fenntartható közlekedés és összefoglaló

                          

Vizsgakövetelmény: (A)  Írásbeli válaszok kérdésekre a leadott anyag alapján.

VIZSGA:   2007 május 21    16:00 - 17:30 - ugyanott ahol az órák voltak

[Vizsgakövetelmény: (B)  Az előadások szélesen értelmezett témaköréből önálló választás alapján
    egy 5-6 oldalas (kb 10-12 000 karakter) dolgozat megírása.

(Figyelem! Nem érdemes nagy betűkkel írni, sem dupla sortávolsággal, ettől ugyanis a karakterszám nem változik, viszont kinyomtatás vagy a honlapra való fölvitel előtt nekem fölösleges munkát ad. Gyakori hiba továbbá, hogy az irodalomhivatkozás nem korrekt -- nem világos, mi a hivatkozás; van utalás, de nem szerepel az irodalomjegyzékben, vagy ott szerepel, de nincs rá utalás; szerepel, de hiányosan stb. Internet forrásra is lehet utalni, de nem elég az, hogy "az EU weblapja", mint ahogy könyvnél sem lenne elég, hogy "Szabó Ervin Könyvtár". Kérem ezeket a típushibákat lehetőleg kerüljék, hogy az érdemi, tartalmi kérdésekre lehessen koncentrálni) ]

A dolgozat a vizsgaidőszak végéig eljuttatandó a tfleisch@vki.hu címre, vagy
Fleischer Tamás MTA VKI Budapest 1014 Országház u. 30. címre.
Ugyanitt lehet majd beíratni a jegyet. Telefon: 224 67 00 / 145
(Aki csak aláírást akar, annak is ugyanezt kell teljesítenie.)

Nem vizsgázhat olyan hallgató, aki év közben nem jelent meg az órán.

 

INTERNETEN ELÉRHETŐ
SZAKIRODALOM ELSŐSORBAN AZ ELŐADÓTÓL


A városi közlekedésről (a feb. 12-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf96/GYONGY960627.pdf

A magyar gyorsforgalmi úthálózat kialakításának néhány kérdéséről. Közlekedéstudományi Szemle XLIV.(1994) 1.szám (január) pp.7-24. (a feb. 19-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf93/APOKO930912.pdf

Az Andrássy útról (a feb. 26-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf02/ANDRASSY-UTBAN-VAN_020411.pdf

Medence és Átjáróház (a márc. 5-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf99/REGHAT_SZ_991130.pdf

A közlekedéspolitika és a fenntartható fejlődés dilemmái, különös tekintettel a közúthálózatokra. Falu Város Régió 2003/3. pp16-25. (a márc. 5-i órához) http://www.terport.hu/fvrdata/cikkek/513/03-03-4.pdf

A belvízi áruszállítás bizonytalan trendjei. Közlekedéstudományi Szemle, XLIX. évf.(1999) 8.szám (augusztus) pp.286-291 (a márc. 12-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf98/BEVIZISZ_980421.pdf

A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban. Európai Tükör,
11 évf.(2006) 5.szám pp.53-63 (a márc. 12-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf06/fleischer_vasutallomas_eutukor06-5.pdf

Policentrikus városhálózat-fejlesztés. 
Kézirat, 2007. március (a márc. 26-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf07/pecs-otm_POLICENT-kozl-070327.pdf

A Madách sétányról: Ekler Dezső: Madách út vagy szerves városfejlődés. A Belső-Erzsébetváros történetéről. Országépítő 1994 2. szám (az április 16-i órához)
http://www.ekler-architect.hu/Tanulmany-02/Madach-01-hu.htm

Logisztika: trendek és mítoszok. Közlekedéstudományi Szemle, LVII. évf.(2007) 2.szám
pp.51-57
(az április 21-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf06/LOGREEN-cikk-060827.pdf

A budai rakpartról (a május 7-i órához)
Budapesti Nap cikk 2003 továbbá egy másik
http://budapest.neuropolis.hu/archiv/2004/iranyvaltas.php

A főváros problémáiról: Lakható város lesz-e Budapest? Liget 1992 4. szám (tél)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf91/ECOCITY910318.pdf

Összefoglalás-féle: A közlekedést leginkább a forgalom akadályozza. pp145-172 In: A természet romlása, a romlás természete. Magyarország. Szerk. Gadó György Pál. Föld Napja Alapítvány, Budapest, 2000
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf00/FORGAKA_2000.pdf

A hagyományos közlekedéstervezés mítoszai. (Magyar közlekedéspolitikai koncepció környezetorientált értékrendben. II. rész). Közlekedéstudományi Szemle, XLV.(1995) 11. szám (november) pp.385-392
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf95/MITO95.pdf

Az Etele tér térségéről: Gondolatok "Budapest nyugati kapuja" tervezése kapcsán. Falu Város Régió 1998 (V.évf.) 10.szám (december) pp.11-20
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf98/KELENF_980930.pdf

További cikkek is felkereshetők a honlapomon:
http://www.vki.hu/~tfleisch/

 

                                                                                                                      A .pdf (Adobe Acrobat) formátumú
                                                                                                                      fájlok elolvasásához itt tölthető le az
                                                                                                                      Adobe Acrobat Reader: