EÖTVÖS LÓRÁND TUDOMÁNYEGYETEM
TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR
EMPIRIKUS TANULMÁNYOK INTÉZETE
TÁRSADALOMKUTATÁSOK MÓDSZERTANA TANSZÉK
Településtudományi és humánökológia szakirány
Oktató neve: | Fleischer Tamás |
A tantárgy címe: | Urbanisztikai problémák - közlekedés |
A 2007. tavaszi félév (2006/07 tanév második félév)
Tervezett előadások (hétfőn 16:00 - 17:30 között, Lágymányos, Északi épület 3.67. terem
VIZSGA: 2007 május 21 16:00 - 17:30 - ugyanott
2007 február 12
(1) A városi köztérről, a városi közlekedésről2007 február 19 (2) A közúthálózatról és az autópályákról
2007 február 26 (3) Az Andrássy út és a reprezentatív sugárutak
2007 március 5 (4) A fenntarthatóság térbeli dimenziója; + kiegészítés a hálózatokról
2007 március 12 (5) A belvízi hajózásról, a vasútról és a vasútállomások szerepéről
2007 március 19 (6) Infrastruktúra és szolgáltatások
2007 március 26 (7) Policentrikus városhálózat-fejlesztés.
2007 április 2 (Mint végül is kiderült, - tavaszi szünet)
2007 április 9 ( Húsvét )
2007 április 16 (8) Erzsébetváros és Madách-sétány
2007 április 21 (9) Az áruszállításról, logisztikáról - trendek és mítoszok
2007 április 23 (10) A budapesti tömegközlekedésről, metróról, csomópontokról.
2007 május 7 (11) Uniós és hazai közlekedéspolitika + Duna-part, rakpart (két külön anyag !)
2007 május 14 (12) Válaszkísérlet: fenntarthatóság, fenntartható közlekedés és összefoglaló
Vizsgakövetelmény: (A) Írásbeli válaszok kérdésekre a leadott anyag alapján.
VIZSGA: 2007 május 21 16:00 - 17:30 - ugyanott ahol az órák voltak
[Vizsgakövetelmény: (B)
Az előadások szélesen értelmezett témaköréből önálló
választás alapján
egy 5-6 oldalas (kb 10-12 000 karakter) dolgozat
megírása.
(Figyelem! Nem érdemes nagy betűkkel írni, sem dupla
sortávolsággal, ettől ugyanis a karakterszám nem változik, viszont kinyomtatás
vagy a honlapra való fölvitel előtt nekem
fölösleges munkát ad. Gyakori hiba továbbá, hogy az irodalomhivatkozás
nem korrekt -- nem világos, mi a hivatkozás; van utalás, de nem szerepel az
irodalomjegyzékben, vagy ott szerepel, de nincs rá utalás; szerepel, de
hiányosan stb. Internet forrásra is lehet utalni, de nem elég az, hogy "az EU
weblapja", mint ahogy könyvnél sem lenne elég, hogy
"Szabó Ervin Könyvtár". Kérem ezeket a típushibákat lehetőleg kerüljék, hogy az
érdemi, tartalmi kérdésekre lehessen koncentrálni) ]
A dolgozat a vizsgaidőszak
végéig eljuttatandó a
tfleisch@vki.hu címre, vagy
Fleischer Tamás MTA VKI Budapest 1014 Országház u. 30. címre.
Ugyanitt lehet majd beíratni a jegyet. Telefon: 224 67 00 / 145
(Aki csak aláírást akar, annak is ugyanezt kell teljesítenie.)
Nem vizsgázhat olyan hallgató, aki év közben nem jelent meg az órán.
INTERNETEN ELÉRHETŐ
SZAKIRODALOM ELSŐSORBAN AZ ELŐADÓTÓL
A városi közlekedésről (a feb. 12-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf96/GYONGY960627.pdf
A magyar gyorsforgalmi úthálózat kialakításának
néhány kérdéséről. Közlekedéstudományi Szemle XLIV.(1994) 1.szám (január) pp.7-24.
(a feb. 19-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf93/APOKO930912.pdf
Az Andrássy útról (a feb. 26-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf02/ANDRASSY-UTBAN-VAN_020411.pdf
Medence és Átjáróház (a márc. 5-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf99/REGHAT_SZ_991130.pdf
A közlekedéspolitika és a fenntartható fejlődés dilemmái, különös tekintettel a közúthálózatokra. Falu Város Régió 2003/3. pp16-25. (a márc. 5-i órához) http://www.terport.hu/fvrdata/cikkek/513/03-03-4.pdf
A belvízi áruszállítás bizonytalan trendjei.
Közlekedéstudományi Szemle, XLIX. évf.(1999) 8.szám (augusztus) pp.286-291 (a márc.
12-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf98/BEVIZISZ_980421.pdf
A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített
Európai Unióban. Európai Tükör,
11 évf.(2006) 5.szám pp.53-63 (a márc.
12-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf06/fleischer_vasutallomas_eutukor06-5.pdf
Policentrikus városhálózat-fejlesztés.
Kézirat, 2007. március (a márc. 26-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf07/pecs-otm_POLICENT-kozl-070327.pdf
A Madách sétányról: Ekler Dezső: Madách út vagy szerves városfejlődés.
A Belső-Erzsébetváros történetéről. Országépítő 1994 2. szám (az április 16-i
órához)
http://www.ekler-architect.hu/Tanulmany-02/Madach-01-hu.htm
Logisztika: trendek és mítoszok. Közlekedéstudományi Szemle, LVII. évf.(2007)
2.szám
pp.51-57
A budai rakpartról (a május 7-i órához)
Budapesti Nap cikk 2003 továbbá egy
másik
http://budapest.neuropolis.hu/archiv/2004/iranyvaltas.php
A főváros problémáiról: Lakható város lesz-e
Budapest? Liget 1992 4. szám (tél)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf91/ECOCITY910318.pdf
Összefoglalás-féle: A közlekedést leginkább a
forgalom akadályozza. pp145-172 In: A természet romlása, a romlás természete.
Magyarország. Szerk. Gadó György Pál. Föld Napja Alapítvány, Budapest, 2000
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf00/FORGAKA_2000.pdf
A hagyományos közlekedéstervezés mítoszai. (Magyar
közlekedéspolitikai koncepció környezetorientált értékrendben. II. rész).
Közlekedéstudományi Szemle, XLV.(1995) 11. szám (november) pp.385-392
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf95/MITO95.pdf
Az Etele tér térségéről: Gondolatok "Budapest
nyugati kapuja" tervezése kapcsán. Falu Város Régió 1998 (V.évf.) 10.szám
(december) pp.11-20
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf98/KELENF_980930.pdf
További cikkek is felkereshetők a honlapomon:
http://www.vki.hu/~tfleisch/
A .pdf (Adobe Acrobat) formátumú
fájlok elolvasásához itt tölthető le az
Adobe Acrobat Reader: