ELTE Társadalomtudományi Kar,
Empirikus Tanulmányok Intézete
Társadalomkutatások Módszertana Tanszék
Településtudományi és humánökológia szakirány
Az épített környezet humánökológiája
- a közlekedésről:
2004/05 tanév második féléve
A kurzus vezetője: Fleischer Tamás,
A FÉLÉV VÉGÉN BEADOTT DOLGOZATOK (2005 június)
Árvay Orsolya: A nyilvános tér, a művészet és a társadalom viszonyrendszere
Bódog András: Az európai város arche-típusai
Böröcz Réka: Pozitív visszacsatolás a közlekedésszabályozásban
Fekete Gergely: Kerékpáron a városban
Gagyi Ágnes:
Kluge Bence: Növényzet és társadalom
Kovách Eszter:
Merker Dávid: Az ütemes vasúti menetrend bevezetése Magyarországon
Meskó Kinga: Budapest, az élhető város?
Pálosi Éva: Motorizáció nélküli közlekedés Budapesten
Polgár Júlia: Áruszállítás és ökológia
Popp Ádám: Tömegközlekedés - tömeges közlekedés
Remeczki Rita: Közparkok rendszere a város szövetében
Szabics Lilla: A budapesti éjszakai közlekedés átalakítása
Szekeres Marianna: A vasút története 2000-ig
Tamás Szilvia: A jövő lehetséges útjai és közútjai
Vőcsei Katalin: Közlekedés, fenntarthatóság - és a budapesti agglomeráció
Csütörtök 16 órától 17:30-ig Északi épület (földszint) 0.99 terem
A TÁRGY FELVÉTELÉNEK
NEM FELTÉTELE A 'VÁROS' FÉLÉV ELVÉGZÉSEA FÉLÉV SORÁN TERVEZETT ELŐADÁSOK:
2005. feb. 10 10 óra! É -4.Hajóorr Óra-eligazítás, elsősorban az új jelentkezőknek
2005. feb. 17 Óra helyett részvétel a "Szociális városrehabilitációs kollokviumon"
2005. feb. 24 16 ó Bevezetés és példázat a népességrobbanásról
2005. már. 3 A városi közlekedésről
2005. már. 10 A közúti gyorsforgalmi hálózatról
2005 már. 17 Az Andrássy út
2005. már. 24 TAVASZI SZÜNET
2005. már. 31 Medence és átjáróház. A fenntarthatóság térbeli dimenziója.+ a kisvilág hálózatokról
2005. ápr. 7 Erzsébetváros és a Madách-sétány
2005. ápr. 14 Az infrastruktúra és a szolgáltatások
2005. ápr. 21 A főváros közlekedéséről (hidak, struktúra, gondok)
2005. ápr. 28 Elmarad az óra !
2005. máj. 5 Az uniós és a hazai közlekedéspolitikáról. Előtte Záhonyról, és a logisztikáról.
2005. máj. 12 A budapesti metró és tömegközlekedés + a Baross tér - Moszkva tér, - a vasút?
2005. máj. 19 Válaszkísérlet a kihívásokra és összefoglaló
Vizsgakövetelmény
Az előadások szélesen értelmezett témaköréből önálló
választás alapján
egy 5-6 oldalas (kb 10-12 000 karakter) dolgozat
megírása.
(Figyelem! Nem érdemes nagy betűkkel írni, sem dupla sortávolsággal, ettől ugyanis a karakterszám nem változik, viszont kinyomtatás vagy a honlapra való fölvitel előtt nekem fölösleges munkát ad. Gyakori hiba továbbá, hogy az irodalomhivatkozás nem korrekt -- nem világos, mi a hivatkozás; van utalás, de nem szerepel az irodalomjegyzékben, vagy ott szerepel, de nincs rá utalás; szerepel, de hiányosan stb. Internet forrásra is lehet utalni, de nem elég az, hogy "az EU weblapja", mint ahogy könyvnél sem lenne elég, hogy "Szabó Ervin Könyvtár". Kérem ezeket a típushibákat lehetőleg kerüljék, hogy az érdemi, tartalmi kérdésekre lehessen koncentrálni)
A dolgozat a vizsgaidőszak
végéig eljuttatandó a
tfleisch@vki.hu címre, vagy
Fleischer Tamás MTA VKI Budapest 1014 Országház u. 30. címre.
Ugyanitt lehet majd beíratni a jegyet. Telefon: 224 67 00 / 145
(Aki csak aláírást akar, annak is ugyanezt kell teljesítenie.)
Nem vizsgázhat olyan hallgató, aki év közben nem jelent meg az órán.
Fleischer Tamás
INTERNETEN ELÉRHETŐ
SZAKIRODALOM ELSŐSORBAN AZ ELŐADÓTÓL
A városi közlekedésről (a márc 3-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf96/GYONGY960627.pdf
A magyar gyorsforgalmi úthálózat kialakításának
néhány kérdéséről. Közlekedéstudományi Szemle XLIV.(1994) 1.szám (január) pp.7-24.
(a márc 10-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf93/APOKO930912.pdf
Az Andrássy útról (a márc 17-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf02/ANDRASSY-UTBAN-VAN_020411.pdf
Medence és Átjáróház (a márc. 31-i órához)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf99/REGHAT_SZ_991130.pdf
A közlekedéspolitika és a fenntartható fejlődés dilemmái, különös tekintettel a közúthálózatokra. Falu Város Régió 2003/3. pp16-25. (a márc. 31-i órához) http://www.terport.hu/fvrdata/cikkek/513/03-03-4.pdf
A főváros problémáiról: Lakható város lesz-e
Budapest? Liget 1992 4. szám (tél)
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf91/ECOCITY910318.pdf
A Madách sétányról: Ekler Dezső: Madách út vagy szerves városfejlődés.
A Belső-Erzsébetváros történetéről. Országépítő 1994 2. szám
http://www.ekler-architect.hu/Tanulmany-02/Madach-01-hu.htm
Összefoglalás-féle: A közlekedést leginkább a
forgalom akadályozza. pp145-172 In: A természet romlása, a romlás természete.
Magyarország. Szerk. Gadó György Pál. Föld Napja Alapítvány, Budapest, 2000
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf00/FORGAKA_2000.pdf
A budai rakpartról
Budapesti Nap cikk 2003 továbbá egy
másik
http://budapest.neuropolis.hu/archiv/2004/iranyvaltas.php
A hagyományos közlekedéstervezés mítoszai. (Magyar
közlekedéspolitikai koncepció környezetorientált értékrendben. II. rész).
Közlekedéstudományi Szemle, XLV.(1995) 11. szám (november) pp.385-392
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf95/MITO95.pdf
Az Etele tér térségéről: Gondolatok "Budapest
nyugati kapuja" tervezése kapcsán. Falu Város Régió 1998 (V.évf.) 10.szám
(december) pp.11-20
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf98/KELENF_980930.pdf
A belvízi áruszállítás bizonytalan trendjei.
Közlekedéstudományi Szemle, XLIX. évf.(1999) 8.szám (augusztus) pp.286-291
http://www.vki.hu/~tfleisch/PDF/pdf98/BEVIZISZ_980421.pdf
További cikkek is felkereshetők a honlapomon:
http://www.vki.hu/~tfleisch/